Prvo obilježite kružić da li želite povratnu kartu ili kartu u jednom smjeru. Upišite: "Polazak iz" grad iz kojeg želite putovati te željeni datum polaska
"Dolazak u" grad za koji putujete i željeni datum povratka (kod karte u jednom smjeru nema mogućnosti upisa datuma povratka) Odaberite broj putika (broj odraslih, djece i bebe) u padajućem meniju. Kliknite na "Pretraži" da bi dobili prikaz letova sa cijenama Napomena:nazivi gradova su na engleskom jeziku! Npr. Rome, Belgrade….
2. korak – PONUDA
Otvoriti će se nova stranica sa popisom različitih kombinacija letova na različitim avio kompanijama sa ponuđenom cijenom za svaku od njih, posloženih od najjeftinije kombinacije koja postoji u ponudi (pri vrhu) prema skupljim kombinacijama (skrolajući prema dolje). Ponekad unutar jedne cijenovne ponude postoji par opcija letova sa različitim vremenima polaska / dolaska ali sa istom cijenom leta, pa odaberite onaj let koji Vam prema vremenima najviše odgovora.
Ako želite promijeniti pretragu, iz povratne karte u jednosmjernu ili obrnuto, grad odlaska ili povratka, datume, ili broj osoba prema godinama, klasu (sa ekonomske na poslovnu – business class, ili prvu klasu – first class), ili želite da Vam se prikažu samo direktni letovi za destinaciju (prikazati će se samo ukoliko ih ima), to sve je moguće promijeniti u pretraživaču iznad popisa kombinacija letova (grad i datum), i/ili pod „Više opcija“ (povratna, jedan smjer, više destinacija, direktni letovi, broj odraslih osoba/djece/beba, klasa, aviokompanija).
Sa lijeve strane ekrana također se nalaze rezultati prema broju presjedanja, vremenima odlaska i povratka, trajanju putovanja, dolaznim aerodromima, aviokompanijama, pa se možete i njima poslužiti ukoliko Vam olakšavaju pretragu.
Prije odabira obratite pažnju da li je kombinacija koju ste odabrali sa spavanjem u gradu presjedanja što možete provjeriti klikom na "detalji leta" unutar okvira ponuđenih letova, i da li uključuje ili ne uključuje chekiranu prtljagu. Cijena za odabranu kombinaciju je ukupna – konačna sa svim taksama, što znači da nemate nikakvih nadoplata po karti, ako ste pravilno upisali sve parametre npr. broj osoba, i odabrali let prema želji bez prtljage.
Napomena ukoliko želite rezervirati odabrane letove ali sa prtljagom, a sistem Vam ne izbacuje kombinaciju koja ju uključuje, napravite rezervaciju bez prtljage i kontaktirajte nas telefonski za promjenu i informaciju o novoj cijeni.
Odaberite odlazak i povratak koji Vam odgovara klikom na kružić sa lijeve strane okvira, te kliknite na "REZERVIRAJ".
3. korak – DETALJI
VAŠ LET - dobro pregledajte odabrane letove koji Vam se prikazuju na lijevoj strani ekrana (avio kompanija, datumi, vremena letova), te Cijena na desnoj strani ekrana.
Ukoliko želite, još uvijek možete napraviti izmjene tako se vratite korak unazad, ako ne upisujete "Podaci o putniku" (spol, ime, prezime, te kod nekih rezervacija dodatno i datum rođenja, te podaci putovnice). VAŽNO: : upisani podaci moraju biti isti kao na važećem dokumentu sa kojim putujete (najčešće je to putovnica). Molimo Vas prije potvrde rezervacije dobro provjerite upisane podatke (spol, ime, prezime) jer naknadne promjene često nisu moguće, ili dovode do gubitka karte po rezerviranim cijenama. Neke avio kompanije općenito ili samo za određene destinacije, npr. za USA i Kanadu, ne dozvoljavaju rezervaciju i izdavanje karte bez upisanih podataka iz putovnice putnika – to je jako bitno pa Vas molimo da upisane podatke dobro provjerite kod rađenja rezervacije.
Klikom na Odaberite dodatne usluge možete zatražiti rezervaciju posebnog Obroka po osobi, i/ili upisati Frequent Flyer karticu.
"Podaci o kupcu"
Ukoliko niste fizička osoba, odaberite tvrtka. Upisujete sve tražene podatke (Spol, Ime, Prezime, Tvrtka, OIB, Adresa, Poštanski broj, Mjesto, Zemlja, Pozivni, Telefon, E-mail). VAŽNO: molimo Vas provjerite da li ste upisali točnu e-mail adresu jer ćete nakon završetka rezervacije na mail dobiti potvrdu rezervacije i podatke o putovanju i plaćanju.
Odabirete jedan od mogućih načina plaćanja koji Vam se nude pod Podaci o plaćanju (kreditnim karticama MasterCard, American Express, Diners, Visa, Uplata u agenciji, ili Uplata na račun). Ovisno o rezerviranoj aviokompaniji biti će Vam ponuđen način plaćanja koji je dozvoljen, je neke aviokompanije ne primaju kreditne kartice, ili ne primaju određene kreditne kartice.
Za potvrdu rezervacije do kraja potrebno je složiti se sa uvjetima klikom u kućice- označite ih kvačicom (prije potvrde uvjeta kliknite na njih i pročitajte uvjete): ✔ Slažem se sa uvjetima agencije ✔ Slažem se sa uvjetima avio kompanije. Za dovršetak rezervacije kliknite na "POTVRDI. Napomena: ukoliko niste upisali sve potrebne podatke za završetak rezervacije, ili potvrdili da prihvaćate uvjete, sistem će Vas na to upozoriti i neće dovršiti rezervaciju dok to ne napravite.
4. korak – POTVRDA
Nakon završetka rezervacije na ekranu će Vam se pojaviti POTVRDA rezervacije sa svim detaljima (kod rezervacije, detalji Vašeg leta, podaci o kupcu i agenciji, ime/imena putnika, te ukupna cijena). Obavijest o POTVRDI REZERVACIJE ćete također primiti putem e-maila, na e-mail koji ste upisali pod Podaci putnika.
VAŽNO: Primljena potvrda rezervacije nije avionska karta i ne vrijedi kao putni dokument. Avionsku kartu izdaje agencija nakon što tereti Vašu kreditnu karticu upisanu unutar rezervacije ili nakon primitka uplate na žiro račun ili gotovine, ovisno o odabranom načinu plaćanja. Ukoliko uočite bilo kakvu grešku u rezervaciji (krivo upisano ime, prezime ili spol, krivo rezervirani datum, grad, ili let, krivo upisane podatke platitelja, i slično) obavezno nas ODMAH kontaktirajte putem telefona +385 1 48 111 55 / 48 189 15 / 48 189 16, ili putem e-maila zagreb@atlantis-travel.hr
Načini plaćanja
Sve naše ponude u potvrđenoj ukupnoj cijeni uključuju aerodromske pristojbe i agencijsku naknadu. U slučaju da trebate R1, na iznos tsc (TSC-usluga posredovanja u izdavanju međunarodne avio karte) za letove unutar EU dodaje se PDV 25% prema Zakonu od PDV-u.
1. Gotovina – uplatom u agenciji, u poslovnici Zagreb, Petrinjska 59, prolaz Raiffeisen banke (kontakt: 01 / 48 111 55 / 48 189 15 / 48 189 16; zagreb@atlantis-travel.hr), ili u poslovnici Slavonski Brod, Slavonija 1/3 (kontakt: 035 / 442 411; croatia@atlantis-travel.hr)
2. Uplata na žiro račun – uplatom na žiro račun agencije u banci, pošti ili internet bankarstvom
PODACI ZA UPLATU:
Primatelj: Atlantis Travel, Petrinjska 59, 10 000 Zagreb
Broj računa IBAN: HR5524840081100439430 (Raiffeisenbank)
Poziv na broj: HR 00 datum uplate (datum uplate npr. 01062017)
Svrha uplate ili opis plaćanja: Rezervacija XXXX
Ukupan iznos u kunama: XXXX
Za izdavanje karte molimo Vas pošaljite nam kopiju uplate na mail zagreb@atlantis-travel.hr ili fax 01 / 48 189 14, na dan izrade rezervacije do 16.00 h. U slučaju da niste u mogućnosti izvršiti uplatu molimo Vas kontaktirajte nas telefonski na 01 / 48 111 55 / 48 189 15 / 48 189 16, ili na e-mail zagreb@atlantis-travel.hr.
3. Kreditna kartica –upisivanjem podataka kreditne kartice putem online rezervacije, davanjem podataka kreditne kartice telefonskim putem, mailom ili faksom, ili dolaskom u poslovnicu Zagreb na adresi Petrinjska 59, ili Slavonski Brod na adresi Slavonija 1/3.
Napomena: - pojedine avio kompanije ne dozvoljavaju plaćanje kreditnim karticama ili dozvoljavaju samo sa određenim vrstama kartica. Kontaktirajte nas ukoliko imate problema kod online rezervacije - Nije moguće plaćanje debitnim karticama! (npr. Maestro, Visa Electron).
VAŽNO!
Promjena odabranog načina plaćanja uvijek je moguća, ako nas o tome obavijestite odmah putem maila zagreb@atlantis-travel.hr ili telefonski na +385 1 48 111 55.
Ako ste odabrali način plaćanja GOTOVINA ili UPLATA NA ŽIRO RAČUN, aviokartu još uvijek možete platiti kreditnom karticom, osim ako rezervirana aviokompanija ne prihvaća plaćanje kreditnim karticama.
Podrška
Svim klijentima koji su kupili ili tek žele rezervirati i kupiti avionsku kartu na stranici www.e-aviokarte.hr pružamo podršku od ponedjeljka do petka od 08.00-16.00 h putema e-maila zagreb@atlantis-travel.hr ili telefona+385 1 48 111 55 / 48 189 15 / 48 189 16.
VAŽNO!
Kada ste donijeli odluku o letu, vaša je obveza pročitati uvjete zrakoplovne kompanije. Ako karta koju želite kupiti ima neka ograničenja, ulazite u obvezujući ugovor. Drugi letovi možda koštaju više, ali Vam daju i više slobode i fleksibilnosti koju trebate ako želite promijeniti plan puta. Važno je uzeti u obzir sve posljedice prije kupnje karte s ograničenjima.
PROMJENA ILI OTKAZIVANJE KARTE
Ukoliko želite promijeniti kupljenu kartu molimo Vas navedite nam točne izmjene koje želite putem e-maila zagreb@atlantis-travel.hr unutar našeg radnog vremena:
- promjena datuma polaska i / ili datuma povratka
- promjena vremena polaska i / ili vremena povratka
- otkazivanje karte
- imena putnika na koje se odnosi promjena
- obavezno navedite Vaš e-mail, telefon / mobitel, rezervacijski kod, Vaš zahtjev i način plaćanja
VAŽNO: podnošenje zahtjeva ne znači da je rezervacija istovremeno i automatski promijenjena ili otkazana. Prvo moramo provjeriti uvjete promjene i/ili uvjete otkazivanja u Vašoj karti. Ukoliko je promjena karte ili otkazivanje moguće prvo ćemo Vam putema e-maila ili telefonski javiti uvjete i iznos promjene, i/ili uvjete otkazivanja karte. Nakon Vaše potvrde da prihvaćate uvjete i/ili cijenu promjene ili otkazivanja, te nakon primljene potvrde plaćanja idemo u realizaciju.
Upute za prvo putovanje
Prije nego krenete na putovanje zrakoplovom, morat ćete proći određenu proceduru različitih provjera. Putovanje zrakoplovom je zanimljivo i interesantno, bilo da se na put ide iz poslovnih ili privatnih razloga, radi zabave, posjeta obitelji ili prijateljima. Ukoliko nikada niste putovali zrakoplovom slijede savjeti kako putovanje učiniti što ugodnijim i bržim, ali i sa što manje neugodnosti koje su itekako moguće prije putovanja, za vrijeme leta te poslije slijetanja. Razlike postoje putujete li u domaćem prometu, između hrvatskih gradova, zatim putujete li izmedu gradova u Europi ili pak putujete na drugi kontinent.
OPĆENITA PRAVILA
Ukoliko znate kad krećete na put bitno je što prije rezervirati zrakoplovnu kartu, kako za odlazak tako i za povratak. Kartu možete kupiti direktno na aerodromu, putem agencija koje se bave prodajom karata ili pak putem interneta. Ukoliko karte kupujete putem interneta tada možete ostvariti uštede. Danas se na tržištu nalaze i zrakoplovne kompanije koje nude karte i za nekoliko desetaka eura, ali samo u slučaju ako karte rezervirate nekoliko mjeseci unaprijed. Ne zaboravite da u tim cijenama nisu uračunate aerodromske takse, koje nisu malih iznosa (od stotinjak eura). Nakon što ste kupili kartu, slijedi odlazak na aerodrom.
Preporuka je da se na aerodrom dođe barem sat i pol vremena prije polijetanja zrakoplova u domaćem prometu, odnosno minimalno dva sata u slučaju leta prema inozemstvu, a u slučaju leta iz inozemstva i preko dva sata.
Zašto, pitate se? Kad se putuje autobusom ili vlakom dovoljno je doći praktički nekoliko minuta ranije, jer imamo rezervirano mjesto. Tako je i u zrakoplovu, imamo rezervirano mjesto, ali prije ulaska u zrakoplov potrebno je proći nekoliko faza.
Kad dođete na aerodrom potrebno je napraviti check-in, odnosno preuzeti kartu na check-in šalteru aerodroma. Ukoliko je gužva postoji mogučnost da ćete čekati i do pola sata, dok ne dođete na red. Na check-inu dobivate kartu za ulazak u zrakoplov, koju ste prethodno rezervirali, stoga sa sobom morate imati osobnu iskaznicu u slučaju putovanja po Hrvatskoj, odnosno putovnicu u slučaju putovanja izvan Hrvatske. Dobro je sa sobom za svaki slučaj ponijeti i otisnutu kopiju prethodno rezervirane karte. Na check-inu možete zatražiti i posebno mjesto — do prozora, do prolaza ili pak u sredini zrakoplova, te zatražiti da sjedite zajedno sa osobama s kojima putujete. Pri dolasku na check-in obratite pozornost na vrstu karte, odnosno radi li se o poslovnoj ili business klasi ili nekoj drugoj vrsti, tako da prema tome krenete i prema pravom šalteru. U zrakoplovima su mjesta označena rednim brojem reda te slovima u svakom redu. Do prozora s lijeve strane zrakoplova se nalazi sjedište sa slovom A, pa nakon toga u sredini je slovo B, a do prolaza slovo C. Zatim se u sredini nalazi prolaz, a sa njegove se desne strane nalaze slova D, E i F (pored prozora). Ukoliko zrakoplov ima po dva reda sjedala s obje strane tada se koriste slova A i C sa lijeve strane, te D i F sa desne strane. Do prozora su slova A i F. Sve ovisi o tipu zrakoplova. Većina kompanija na svijetu nema 13-ti red u svojem zrakoplovu. Na check-inu ostavljate veliku prtljagu koju preuzimate nakon što stignete na odredište. Sa sobom u zrakoplov možete ponijeti manju ručnu prtljagu. S obzirom da se tijekom putovanja zna dogoditi da greškom aerodroma vaša prtljaga ode u neki drugi grad, mnogi sa sobom nose većinu stvari bez kojih ne mogu. Naravno, prtljagu uvijek dobijete, ali ju nekada čekate i po dva dana (ako je otišla za Singapur npr.). U tom slučaju imate pravo na kupnju osnovnih stvari kao što su kozmetika te donje rublje, a račun ispostavite kompaniji s kojom ste putovali. Ukoliko dođete na odredište i ne nađete svoju prtljagu tada se obavezno javite uredu za izgubljenu prtljagu te ostavite svoje podatke kao što je broj mobitela i adresa gdje odsjedate kako bi vam mogli dostaviti prtljagu. Zato je važno da ne izgubite papir sa brojem Vaše prtljage kojega dobivate na check-inu zajedno sa boarding kartom, obično bude zaljepljen na jedan od papira (printanu kartu, omot ...). S obzirom da se prtljaga prebacuje postoji mogućnost da vam se torbe i koferi oštete, stoga pazite na kvalitetu torbi koje koristite, a bilo bi dobro i uvezati ih nekim sigurnosnim pojasom jer se torba može i otvoriti uslijed prebacivanja. Najbolje su plastične torbe. Prilikom ostavljanja prtljage na check-inu bitno je da u njoj ne budu nikakve baterije. Ukoliko i ostavite baterije u nekom od uređaja kao što su mobiteli, fotoaparati, brijači aparati, depilatori, zubne četkice, prtljagu će vam odmah vratiti nakon što prtljaga prođe kontrolu.
KONTROLA
Nakon što ste obavili check-in krećete prema zrakoplovu, a prva na redu je carinska kontrola ukoliko putujete izvan Hrvatske. Na tom mjestu morate pokazati putovnicu i zrakoplovnu kartu, a možete prijaviti uređaje koje sa sobom iznosite izvan Hrvatske kao što su skuplje kamere i laptopi jer biste možda mogli imati problema prilikom povratka u Hrvatsku. Putujete li često s tom opremom dovoljno je samo jednom ispuniti potvrdu o iznošenju uređaja i sa sobom je svaki put ponijeti te pokazati na zahtjev carinika pri povratku (nemojte na toj potvrdi napisati datum povratak kako biste ju mogli stalno koristiti).
Zatim slijedi pregled vas i vaših osobnih stvari koje nosite sa sobom u zrakoplov. Proći ćete kroz ultrazvučna vrata prije kojih u posudi morate ostaviti jaknu, torbe i druge predmete kao što su kovanice i remen, a koji se istovremeno s vama kontroliraju. U ruci držite svoju kartu. Ukoliko u vašoj obući postoje metalni dijelovi morat ćete se izuti, ostaviti obuću u posudu i proći bosi, ispred svih ljudi koji su iza vas. Nakon što prođete kontrolu možda će vas zamoliti da im pokažete sadržaj torbe i stvari koje nosite sa sobom, a što je također vidljivo svima koji su u vašoj blizini. Sada slijedi veoma bitna stvar, a to je količina tekućih stvari koje smijete imati sa sobom.
Naime nije dopušteno sa sobom u zrakoplov ponijeti stvari kao što su voda, sokovi, gelovi, ruž, sjajilo, kreme, losioni, parfemi, sprejevi, skidači šminke, vlažne maramice, kreme za depilaciju, maskara, tekući puder, dezodoransi i slično u pojedinačnom volumenu većem od 100 ml, niti u ukupnom iznosu većem od jedne litre.
Naprimjer to pravilo vrijedi i za boce vode koje su recimo volumena pola litre, a u boci se nalazi samo 0,50 ml, što je manje od dopuštenog. Ili recimo, nosite sa sobom parfem, a koji je veći od 100 ml. Tada će vam sve to oduzeti i baciti u kantu za smeće. Sjetite se kolika je vrijednost kozmetike koju ćete doslovce baciti u smeće! Možda 1.000 ili 2.000 kuna?! Sve prethodno spomenuto vrijedi i za lijekove koji su neophodni osobi, čak i za vrijeme leta zrakoplovom. Stoga je svu kozmetiku veću od 100 ml bolje staviti u prtljagu koja se ostavlja na check-inu, nego nositi sa sobom.
BOARDING
Zatim dolazite do čekaonice u kojoj čekate vrijeme za ukrcaj u zrakoplov, na karti piše Board(ing) time. Ukoliko imate vremena do Board timea, tada možete sjesti u kafić i popiti kavu ili pak posjetiti Free shop u kojem možete kupiti što god želite i sa sobom ponijeti u zrakoplov (tekućine će vam zapakirati u plastičnu vrećicu). Tu više ne vrijedi pravilo o 100 ml tekućine tako da možete kupiti parfem i sa sobom ga ponijeti. Ali, budite oprezni! Ukoliko presjedate, ponovno ćete na sljedećem aerodromu proći kontrolu svega što imate sa sobom, tako da ne kupujte takve stvari ukoliko ćete presjedati. Kad bude vrijeme za Boarding, uputit ćete se prema Gateu (izlazu) koji je naznačen na vašoj karti te se uputiti u autobus koji će vas odvesti do zrakoplova. Na Gateu ćete ponovo pokazati kartu i po potrebi identifikacijski dokument, gdje će vam otrgnuti dio vaše karte. Veliki aerodromi imaju direktni ukrcaj s Gatea u zrakoplove, dok to domaći aerodromi nemaju, što je svakako nedostatak.
ULAZAK U ZRAKOPLOV
Nakon ulaska u zrakoplov idete prema sjedištu koje je naznačeno na vašoj karti te pazite na broj reda i slovo mjesta na kojem sjedite. Obavezno se držite vašeg mjesta koje je naznačeno na karti. Iznad glave ili ispred nogu ispod sjedala ispred vas možete ostaviti svoju priručnu prtljagu i garderobu.
Kad sjednete, obvezno se vežite sigurnosnim pojasom te isključite mobitele i druge elektronske uređaje. Pojedine uredaje možete koristiti tijekom leta, ali se prethodno informirajte kod osoblja što je dopušteno, kako ne biste eventualno ometali navigacijske i komunikacijske uređaje zrakoplova.
Zatim slijedi uzlijetanje zrakoplova, koje je popraćeno uputama stjuardesa ili stjuarda kako se ponašati u slučaju opasnosti kao što je pad tlaka, slijetanje na zemljanu ili pak vodenu površinu. Nakon što zrakoplov postigne visinu možete ako želite odvezati pojas, a koji ćete obavezno morati ponovo staviti pri slijetanju. Let zrakoplovom uglavnom je miran, imat ćete osjećaj kao da stojite na mjestu, a ako zrakoplov prolazi kroz oblake ili pak jako puše vjetar tada ćete osjetiti podrhtavanje ili čak i propadanje koje nije ništa opasno, ali ako se plašite može vam izgledati strašno. Za vrijeme leta na većini se letova poslužuje hrana i piće, a pojedini prijevoznici naplaćuju hranu i piće, što vam bude napomenuto prije posluživanja. Isto tako za vrijeme leta se prodaje određena roba kao što su parfemi ili pića, a koje možete kupiti po povoljnijim cijenama. Za vrijeme leta možete se koristiti toaletom. Nije dopušteno pušenje u zrakoplovima i konzumiranje vlastitih alkoholnih pića kao i na većini europskih aerodroma.
SLIJETANJE
Zatim slijedi slijetanje. Nakon što se zrakoplov zaustavi možete početi s izlaskom, a prije izlaska ne zaboravite sa sobom uzeti svoje stvari. Zatim se upućujete prema prtljazi ukoliko ste ju ostavili na check-inu ili prema izlazu ako nemate prtljage. Pri preuzimanju prtljage, koja dolazi na pokretnoj traci, provjerite njezinu ispravnost, a ako postoje oštećenja obvezno se odmah javite na izlazu kako bi se pokrenuo postupak nadoknade štete. Ukoliko nastavljate putovanje drugim zrakoplovom (presjedate) tada idete prema Gateu (izlazu) koji je naznačen na vašoj karti, bez odlaska po prtljagu. O njoj se brine aerodrom, tj. prtljagu prebacuje u drugi zrakoplov. Za ulazak u neke zemlje morati ćete popuniti određeni obrazac (imigration card) još u avionu, stoga obratite pozornost i na to, i nemojte ga nikako baciti jer ga je ponekad potrebno pokazati i na povratku. Ako ste pozorno pratili naše savjete i upute, putovanje bi trebalo proći ugodno i bez problema.
Želimo vam sretan put!
Lista ne/dozvoljenih predmeta
Svi putnici, njihova ručna i predana prtljaga moraju biti zaštitno pregledani prije ulaska u sigurnosno osjetljiva i štićena područja aerodroma. Zaštitni pregledi obavljaju se na zaštitnim točkama, ručnom pretragom, pomoću tehničkih sredstava i/ili kombinacijom navedenih metoda. Primarni cilj zaštitnog pregleda je otkrivanje i sprječavanje:
- unošenja zabranjenih predmeta u zaštitno ograničeni (štićeni) prostor i (kasnije) u zrakoplov, te mogućeg
- izvršenja djela nezakonitog ometanja, na primjer: otmice zrakoplova, sabotaže ili napada eksplozivnim sredstvom.
Predmete koje nije dozvoljeno unijeti u zrakoplov možete provjeriti na ovoj listi. O predmetima/ tvarima za koje ne možete sa sigurnošću utvrditi da li su dozvoljeni za prijevoz, informirajte se kod svog prijevoznika ili agenta kod kojeg ste kupili putničku kartu. Prilikom pregleda putnika postoji i mogućnost odvojenog (zasebnog) pregleda putnika. Tu mogućnost mogu koristiti putnici ograničene mogućnosti kretanja, putnici sa medicinskim protezama i putnici sa pacemakerom. Uređaji koji se koriste za zaštitne preglede ne mogu uzrokovati oštećenje elektroničkih uređaja (laptop, kamera, i pod...) ili filma za fotoaparate.
LISTA ZABRANJENIH PREDMETA
Vatrena oružja i ostali predmeti koji mogu izbacivati projektile koji mogu izazvati ozbiljnu ozlijedu Oštri predmeti – predmeti sa zašiljenim vrhom ili oštricom koji mogu uzrokovati ozbiljne ozlijedeTupi predmeti- predmeti sa tupim vrhom ili oštricom koji mogu uzrokovati ozbiljne ozlijedeAlatiEksplozivi, zapaljive tvari i napraveKemijske i otrovne tvariTekućine
Zbog sigurnosnih razloga za prijevoz tekućina u ručnoj prtljazi putnika određen je i u praksi primijenjen niz posebno prilagođenih pravila. Tekućine su zabranjene za prijevoz u ručnoj prtljazi osim ukoliko pojedinačni spremnici/ pakiranja nisu kapaciteta (zapremine) većeg od 100 ml ili 100 g, te su isti spremljeni u prozirnu plastičnu vrećicu sa zatvaračem maksimalnog kapaciteta (zapremine) od 1 litre.
Za pakiranje tekućina u ručnoj prtljazi također se mogu koristiti i prozirni plastični neseseri. Sadržaj plastične vrećice mora biti prikladno spremljen (uočljiv) a vrećica mora biti u zatvorena.
U tekućine se ubrajaju: gelovi, paste, losioni, mješavine tekućina i čvrstih tvari, paste za zube, gelovi za kosu, pića,sirupi, parfemi, sadržaji boca pod tlakom, npr. pjena za brijanje, dezodoransi i ostali predmeti sličnog sadržaja.
Izuzeci za prijevoz tekućina u ručnoj prtljazi
Naravno, zbog realnih potreba te olakšanja putovanja pojedinim osjetljivim kategorijama putnika uvedeni su i određeni izuzetci: a) tekućine koje se tijekom leta koriste u medicinske svrhe ili zbog posebnih prehrambenih zahtjeva, uključujući i dječju hranu. Na zahtjev osoblja koje obavlja pregled, putnik treba dokazati vjerodostojnost izuzete tekućine; ili b) tekućine kupljene u trgovinama u štićenoj zoni, nakon pregleda karte za ukrcaj (boarding pass),a prije zaštitnog pregleda putnika, gdje su takve trgovine predmeti zaštitne kontrole; c) tekućine kupljene u trgovinama, nakon zaštitnog pregleda putnika, gdje su takve trgovine predmeti zaštitne kontrole; d) tekućine kupljene na aerodromu države članice EU, koje transferiraju na aerodromima u RH, pod uvjetom da kupljena tekućina mora biti spremljena u zapečaćenu prozirnu plastičnu vrećicu te jasno naznačeno da je kupljena na isti datum i na istom aerodromu sa kojeg putnik putuje; e) tekućine kupljene u hrvatskom i zrakoplovu države članice EU, koje transferiraju na aerodromima u RH, pod uvjetom da kupljena tekućina mora biti spremljena u zapečaćenu prozirnu plastičnu vrećicu te jasno naznačeno da je kupljena u zrakoplovu na isti dan.
Opasna roba Potrebno je znati kako se predmeti/ tvari klasificirani kao Opasna roba u zračnom prometu prevoze prema posebnim međunarodnim propisima (DGR), odnosno postupcima, kojima su određeni i izuzetci od zabrane prijevoza u ručnoj i/ili predanoj prtljazi. informirajte se kod svog prijevoznika ili agenta kod kojeg ste kupili putničku kartu.
KORISNE PREPORUKE I putnici mogu bitno utjecati na olakšano i brže obavljanje zaštitnog pregleda. Kako?
1. Obavite pravovremene pripreme za putovanje i informirajte se predmetima/tvarima koje su zabranjene za prijevoz, 2. U ručnu i/ ili predanu prtljagu spremite samo one predmete/tvari koje su dopuštene Listom zabranjenih predmeta, pravilima o tekućinama i opasnoj robi – u tom slučaju niste izloženi zabrani prijevoza ili oduzimanju, 3. Tekućine koje prevozite u ručnoj prtljazi (samo u spremnicima do 100 ml) spremite u propisanu plastičnu vrećicu, 4. Dolazak u zračnu luku treba biti pravovremen kako biste opušteno i bez pritiska kašnjenja prošli sve postupke u procesu otpreme putnika, 5. U slučaju da prevozite vatreno oružje isto prijavite osoblju nadležnom za prijavu putnika, 6. U pripremi za zaštitni pregled putnika i ručne prtljage, metalni nakit, sat, kovanice i slične predmete koje nosite na sebi ili u džepovima spremite u ručnu prtljagu, kako bi umanjili mogućnost zaboravljanja ili gubljenja istih, ili stavite u plastičnu posudu za odlaganje predmeta koji se pregledavaju RTG uređajem. 7. U pripremi za zaštitni pregled putnika i ručne prtljage vrećicu sa tekućinama izdvojite iz ručne prtljage. 8. U pripremi za zaštitni pregled putnika i ručne prtljage prijenosna računala i druge veće elektroničke uređaje (primjerice: igraće konzole, digitalne foto aparate i kamere i sl.),izdvojite iz ručne prtljage za odvojeni pregled, te stavite u plastičnu posudu namijenjenu za tu svrhu. 9. Skinite kaput i/ili jaknu, te stavite u plastičnu posudu, kako bi se pregledali kao poseban komad ručne prtljage, 10. Ukoliko osoblje nadležno za zaštitne preglede zatraži, budite spremni skinuti remen i /ili obuću, te ih staviti u plastičnu posudu kako bi se pregledali kao poseban komad ručne prtljage, 11. Slijedite ostale upute osoblja nadležnog za zaštitne preglede.
ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
Putnik osobne podatke daje dobrovoljno. Osobni podaci putnika potrebni su u procesu realizacije tražene usluge. Isti će se koristiti i za daljnju međusobnu komunikaciju. Putnik prihvaća da će osobne podatke ATLANTIS TRAVEL d.o.o. koristiti radi izrade rezervacije za prijevoz, kupnje putne karte, pribavljanja pomoćnih usluga, pružanja usluga, zadovoljavanja imigracijskih propisa i propisa ulaska u zemlju, i prezentiranja tih podataka javnopravnim tijelima, u svezi s putnikovim putovanjem. ATLANTIS TRAVEL d.o.o. se obvezuje da neće osobne podatke putnika iznijeti iz zemlje ili dati trećoj osobi, osim u svrhu realizacije tražene usluge. Ukoliko putnik zaključi policu osiguranja osobni podaci proslijediti će se osiguravajućem društvu.
IZJAVA O PRIVATNOSTI PODATAKA NA MREŽNIM STRANICAMA E-AVIOKARTE.HR - upravljane od strane ATLANTIS TRAVEL d.o.o.
Na stranicama e-aviokarte.hr te putem elektronske komunikacije sa Vama prikupljamo Vaše osobne podatke koristeći različite tehnologije a u svrhu pružanju usluga svojim korisnicima te poboljšanju korisničkog iskustva na našim mrežnim stranicama.
Korištenjem ovim internetskim stranicama suglasni ste s načinom prikupljanja i obrade podataka opisanim u ovoj Izjavi te pohranom i pristupom kolačićima na vašem uređaju.
ATLANTIS TRAVEL d.o.o. u svom poslovanju provodi mjere zaštite osobnih podataka sukladno zakonskim i regulatornim obvezama.
PRAVILA ZAŠTITE OSOBNIH PODATAKA
Ova pravila odnose se na prakse zaštite privatnosti koje primjenjujemo pri ugovaranju i pružanju usluga svojim korisnicima. Pravila smo definirali kako bi korisnicima nedvosmisleno objasnili koje osobne podatke prikupljamo, u koju svrhu ih koristimo, na koji način ih koristimo, u kojem vremenskom periodu, na koji način vršimo zaštitu prikupljenih podataka te koja su vaša prava u odnosu na te podatke.
PODACI KOJE PRIKUPLJAMO
Tijekom korištenja usluga ATLANTIS TRAVEL d.o.o. te posjeti stranicama kojima upravlja ATLANTIS TRAVEL d.o.o. mogu se prikupljati slijedeći podaci:
Osobni podaci:
-Ime, prezime
-Adresa stanovanja
-OIB
-datum rođenja
-podaci iz putovnice
-Broj bankovnog računa, podaci o kreditnim karticama
-Vlastoručni potpis
-E-mail adresa
-Broj mobilnog telefona / telefona
-IP adresa računala s kojeg pristupate našim mrežnim stranicama ili vršite komunikaciju sa nama
Tijekom posjeta našim mrežnim stranicama i/ili komunikacijom sa nama prikupljaju se i slijedeći podaci koji nisu kvalificirani kao osobni:
-Podaci o vrsti i verziji preglednika koji koristite za pregled naših stranica
-Karakteristike uređaja koji koristite za pregled naših mrežnih stranica (podrazumijeva se ali nije ograničeno na: tip uređaja, rezolucija zaslona uređaja, operativni sistem uređaja)
-Način na koji koristite naše stranice
NAČIN PRIKUPLJANJA PODATAKA I SVRHA U KOJU SE PODACI KORISTE
Podaci se prikupljaju:
Izravno od korisnika – podaci dostavljeni za potrebe sklapanja ili izvršenja ugovora, kreiranjem korisničkog računa na mrežnim stranicama, dolaskom u prostore ATLANTIS TRAVEL d.o.o., telefonskim razgovorom sa korisnikom, nekim drugim oblikom elektronske komunikacije sa korisnikom.
Neizravno – od trećih strana (npr. naših subagenata, podaci dobiveni korištenjem kolačića, poveznica i sličnih tehnologija)
Prikupljeni podaci koriste se isključivo za svrhu pružanja informacija korisniku na temelju upita, realizaciju zahtijevanih ili ugovorenih usluga te poboljšanje korisničkog iskustva na našim mrežnim stranicama.
Vaši podaci mogu biti proslijeđeni trećim osobama isključivo ukoliko je to potrebno za izvršenje ugovorene usluge i/ili pružanje zahtijevane informacije, neke od tih trećih osoba su:
- zrakoplovni prijevoznici
- osiguravajuća društva
Trećim stranama zabranjena je upotreba podataka za bilo koju svrhu osim one koja je potrebna za izvršenje ugovorene usluge i/ili davanje zahtijevane informacije.
VREMENSKI PERIOD UPOTREBE PODATAKA
Osobne podatke čuvamo toliko dugo koliko je potrebno da tražena usluga ili usluga za koju ste dali privolu bude pružena, osim ako zakon ne propisuje drugačije (npr. u vezi sa sudskim postupkom koji je u tijeku).
ZAŠTITA PODATAKA
Sve prikupljene podatke čuvamo od neovlaštenog pristupa te omogućujemo korištenje isključivo u svrhu u koju su prikupljeni. Naše internetske stranice, sve forme za unos osobnih podataka, okruženja u kojim pohranjujemo osobne podatke zaštićena su od neovlaštenog pristupa trećim osobama različitim metodama ili najčešće više njih istovremeno.
MJESTO OBRADE PODATAKA
Vaše podatke većinom obrađujemo unutar EU. U slučaju eventualne potrebe prijenosa osobnih podataka izvan EU, takav prijenos će se odvijati isključivo prema trećim osobama koje poštuju pozitivne propise o zaštiti privatnosti te se podaci mogu koristiti isključivo u svrhu izvršenja ugovorene usluge.
PRAVA KORISNIKA
Korisnici u bilo kojem trenutku imaju pravo zatražiti obavijest o tome koji se njihovi osobni podaci obrađuju od strane ATLANTIS TRAVEL d.o.o., odnosno da se isti izmjene ili obrišu, slanjem zahtjeva na adresu elektronske pošte zagreb@atlantis-travel.hr.
KOLAČIĆI
Na internetskim stranicama https://www.e-aviokarte.hr primjenjujemo kolačiće (cookies). Kolačići su datoteke koje vaš web preglednik učitava na vaše računalo kada posjećujete mrežnu stranicu koju kroz taj preglednik posjećujete. Kolačići koji će vam se učitati prilikom posjeta našim stranicama koriste se u svrhu praćenja vaših aktivnosti na našim mrežnim stranicama te u svrhu prikupljanja statistika posjeta, karakteristikama uređaja kojim pristupate našim mrežnim stranicama, verziji preglednika i operativnog sustava koji koristite i slično. Podaci prikupljeni putem kolačića su anonimni i služe za unaprijeđenje naših mrežnih stranica tj. poboljšanje korisničkog iskustva. Ukoliko ne želite da vam naša mrežna stranica učita kolačiće, možete ih izbrisati i spriječiti pohranu istih kroz vaš web preglednik. Informacije o tome kako to učiniti, potražite na mrežnim stranicama tvrtke autora mrežnog preglednika.
KOLAČIĆI TREĆIH STRANA
Za svrhu praćenja vaših aktivnosti na našim mrežnim stranicama te u svrhu prikupljanja statistika posjeta, karakteristikama uređaja kojim pristupate našim mrežnim stranicama, verziji preglednika i operativnog sustava koji koristite koristimo kolačiće tvrtke Google. Politiku privatnosti tvtrke Google možete posjetiti na slijedećoj poveznici https://policies.google.com/privacy.
AŽURNOST IZJAVE O PRIVATNOSTI PODATAKA
U skladu sa izmjenom zakonskih propisa te promjenama u načinu na koji prikupljamo podatke ćemo i ažurirati ovu Izjavu.
REKLAMACIJE
Prouzročenu štetu na zdravlje, ručnu prtljagu i na ostalom osobnom vlasništvu putnik je dužan odmah prijaviti prijevozniku, koji će o tom sastaviti zapis. Ako je oštećena predana prtljaga, putnik mora podnijeti pisanu pritužbu u roku od sedam dana, a u slučaju kašnjenja prtljage u roku od dvadeset i jedan dan. U oba slučaja rok počinje teći od dana kad je prtljaga stavljena putniku na raspolaganje. Svaki prigovor mora biti podnijet u pisanom obliku. Tražbina za naknadu bilo koje štete zastarijeva za dvije godine računajući od dana kad je zrakoplov stigao ili trebao stići u mjesto odredišta ili od dana kad je prijevoz prekinut. Način obračunavanja razdoblja zastare bit će utvrđen u skladu s mjerodavnim pravom nadležnog suda. Putnik i ATLANTIS TRAVEL d.o.o. će sporove nastojati razriješiti sporazumno, a u suprotnom ugovaraju nadležnost suda u Zagrebu. Mjerodavno pravo će biti Hrvatsko pravo.