Američki avioprijevoznik United Airlines, član Star Alliance zrakoplovnog udruženja, u ljetnom redu letenja 2026. uvodi redovnu sezonsku liniju između New Yorka i Splita!
Nakon uvođenja redovne sezonske linije između Dubrovnika i New Yorka, United u ljetnom redu letenja sljedeće godine uvodi redovnu liniju prema Splitu!
Iz svoje baze u Zračnoj luci Newark, United će letjeti prema Splitu od 30. travnja 2026. godine i to tri puta tjedno, s polaskom iz Splita prema New Yorku srijedom, petkom i nedjeljom. Na liniji su najavljeni širokotrupni zrakoplovi tipa B767-300.
Linija je najavljena sve do početka rujna 2026. godine, a radi se o prvoj direktnoj liniji jednog prijevoznika između Splita i SAD-a. Uz sve navedeno, Unitedov zrakoplov će biti i prvi redovni širokotrupni zrakoplov u splitskoj zračnoj luci, a nova linija prema New Yorku jedina prekooceanska linija splitske zračne luke!
Planirani polazak zrakoplova iz Splita prema New Yorku je u 10 sati ujutro s dolaskom u New York u 14 sati po lokalnom vremenu. Polasci iz New Yorka prema Splitu planirani su u 17 sati po lokalnom vremenu, s dolaskom u Split sljedećeg dana ujutro, nešto prije 8 sati.
Od American Airlinesa i Philadelphije do Uniteda u Splitu
Američki prijevoznici dugo su izbjegavali hrvatsko tržište, unatoč političkim najavama o uspostavi direktnih letova između dviju zemalja. Sve do 2019. godine putnici između Hrvatske i SAD-a morali su presjedati u europskim čvorištima poput Frankfurta, Münchena, Pariza, Amsterdama ili Londona.
Prekretnica se dogodila u lipnju 2019., kada je American Airlines pokrenuo liniju Philadelphia – Dubrovnik, prvi direktan let između Hrvatske i SAD-a nakon gotovo tri desetljeća. Linija je u prvoj sezoni prometovala tri puta tjedno s Boeingom 767-300ER.
Kompanija je, prije izbijanja globalne pandemije, objavila da će u ljeto 2020. godine zrakoplovi na ovoj liniji prometovati svakodnevno. Zbog pandemije COVID-19 linija je u potpunosti otkazana za 2020. godinu, a letovi su najavljeni od lipnja 2021. godine sa zrakoplovima tipa Boeing 787-9, što je predstavljalo povećanje kapaciteta te standard usluge na samoj liniji. American Airlines je zatim objavio da, zbog krize koju je uzrokovala pandemija, trajno ukida određene linije, između ostalog i liniju između Philadelphije i Dubrovnika. Ovaj se prijevoznik od kraja rujna 2019. godine nije vratio u Hrvatsku.
2021. godina bila je zato vrlo dobra po pitanju povezanosti sa SAD-om zbog druga dva američka prijevoznika, Uniteda i Delte. United Airlines je prvi najavio uvođenje sezonske linije s tri tjedna leta između New Yorka (Zračna luka Newark) i Dubrovnika, a svega 10-ak dana kasnije isto je napravila i Delta Air Lines, najavivši četiri tjedna leta između New Yorka (Zračna luka John F. Kennedy) i Dubrovnika. Obje kompanije na liniji prema Dubrovniku tog su ljeta koristile zrakoplove tipa B767-300ER s ukupno 7 tjednih polazaka. Svakako treba istaknuti da su obje linije uvedene u razdoblju kada je svijet praktički još uvijek bio zatvoren za putovanja zbog globalne pandemije, a Hrvatska je bila jedna od rijetkih zemalja prema kojoj se moglo putovati bez određenih restrikcija, pa je isto pomoglo uvođenju gore spomenutih linija.
Već 2022. godine svijet se gotovo u potpunosti otvorio i zaboravio na korona mjere, pa je Delta svoje kapacitete usmjerila prema drugim zračnim lukama te se nije vratila u Dubrovnik, dok je United krenuo s prometovanjem ranije te povećao broj rotacija s tri na četiri leta tjedno.
United je liniju razvijao iz sezone u sezonu, da bi ove godine na liniji prometovao svakodnevno s većim zrakoplovima (B767-400ER), od svibnja do kraja listopada (pri čemu je broj rotacija u listopadu smanjen sa 7 na 4 leta tjedno). Do prije nekoliko dana ovo je bila sva kratka povijest direktne povezanosti Hrvatske (odnosno isključivo i samo Dubrovnika) s odredištima u SAD-u. Stvari se mijenjaju 9. listopada ove godine kada United, pomalo neočekivano, najavljuje sezonsku liniju iz New Yorka prema Splitu!
Napomenimo još činjenicu da je povezanost Hrvatske sa SAD-om omogućena preko brojnih europskih čvorišta s brojnim europskim prijevoznicima, ali i američkim, prije svega zahvaljujući codeshare ugovorima između aviokompanija.
Unitedova odluka jasno pokazuje da hrvatsko tržište postaje sve važnije na američkoj karti turizma, a ako se linija pokaže uspješnom, Split bi već sljedeće sezone mogao imati više tjednih rotacija na ovoj liniji.